söndag 27 juli 2014

Lediga varma sommardagar!

Torsdagskväll var jag ute på Mälaren och "jiggade" med Eric. Det var sommarens varmaste dag och värmen den bara fortsätter. Kul att komma ut på sjön och svalka sig. Jag var ledig dagen efter så det kändes extra skönt att koppla av med lite fiske. Eric fick två gösar och jag fick upp en, men vi släppte alla så att de får växa till sig.
Dagen efter blev det lite fiske efter abborre med min far och son och det gick bättre än jag hade förväntat mig. Abborren kan man lita på fast det är varmt i vattnet och mitt på dagen. Det blev lite sol och bad samt lite halstrad abborre som mellanmål. Mums! Lördag och söndag blev det mest sol och bad. Lite blåbär blev det också, dags att göra lite blåbärsmuffins!
Räksallad är god sommarmat!
En vacker liten gös.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar