fredag 6 februari 2015

Afterwork

Fredag. Slutade lite tidigare idag. Soligt fint väder och pimpelutrustningen är lättillgänglig. Pimpla en fredag efter jobbet. Ja varför inte? Kanske någon abborre att steka ikväll? Jag gick ner till Mälarisen och borrade några hål. Ingenting hände. Satt mest och njöt av vädret. Kände ändå att jag kan ju inte bli utan fisk en sådan härlig dag som denna. Jag borrade fler hål i isen. Plötsligt börjar det att rycka i mitt pimpelspö. Landar den första av 14st små braxar... Visst är det kul när det nappar, men efter en stund lägger jag mitt spö åt sidan och bara sitter och njuter av utsikten och vädret. Längtar efter våren.
Ljusterapi

Vem är det som står och borrar?

Tittut

Årets största!

Solnedgången. Dags att gå hemåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar