lördag 8 september 2012

Fotboll och Brasilien

Litet fotbollsinlägg i fiskebloggen... Var och såg matchen Sverige-Brasilien på Råsunda, den sista landskampen på denna arena. Matchen kändes ganska avslagen, men det var kul att uppleva en historisk händelse på en nästan fullsatt arena. Sista matchen där, Swe-Bra 1958 osv. Fotbolls VM i Brasilien nästa gång. Det ska bli kul att följa. Antingen hemma eller på plats, vi får se. Har varit i Brasilien tidigare. Ett underbart land med mycket samba, fotboll, glädje, god mat, copacabana, ipanema, caipi osv. I Buzios åt jag mycket av havets läckerheter, mums. Det blev inget fiske där, men kanske nästa gång. Var ute på en båttur där och kände fiskesuget bubbla i kroppen direkt.
Jag har en son och en dotter som spelar fotboll. Försöker följa dem så mycket jag hinner. P98 Skiljebo och VIKs damlag är lagen som jag följer live, Liverpool är laget i övrigt som finns i mitt hjärta. Heja, heja!
Legendaren Pele var på plats och står i mittcirkeln på bilden. Den som var bäst på plan i kväll var den nya och framtida storstjärnan(?) Neymar även om han har en tendens att filma lite för mycket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar