lördag 8 september 2012

Röka fisk

Jag älskar rökt fisk. De flesta fiskar är godast nyrökta, men de feta fiskarna är riktigt goda även lite senare. Jag fick tidigt lära mig röka fisk och det syns på bilden hur jag mår:) Fiska och vara delaktig i fångsten som levereras till övriga familje/släkt medlemmar är stort för en liten grabb. Egentligen hatar jag tidiga mornar, men när fångstlyckan ler tillsammans med mig så känns livet mycket rikare. Känslorna från de tidiga fiskeupplevelserna har etsat sig fast och stärkt min självkänsla och format mig till den jag är idag. Jag kan även få dessa starka känslor i olika idrottssammanhang som ledare eller aktiv. Det blir en stark måbra-känsla. Inom idrotten kan förlusten svida ibland, precis som en tappad storfisk, men livet går vidare och någonstans så känner man att snart är jag en vinnare igen. Nyckelordet är: Tålamod!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar